torsdag 21 juli 2011

Hotellfrukost, autobahn och Kühlungsborn

Vid dagens frukost tog jag verkligen ut svängarna. Sillsallad och färskost fick följa med smörgåsen, koppen te, drickyogurten och juicen. Det här är vad Kölsch gör med ens hunger. Sill och tomatjuice ... ja en mycket bra frukost var det då i alla fall.

Och en väldigt fin frukostmatsal. Jag låtsades att jag var märkvärdig och att jag kunde äta hur mycket som helst. Det var roligt.
Mindre kul blev det sen när vi satt i bilköer på autobahn i flera timmar och önskade att all trafik skulle dra åt helvete. Det gjorde den icke. Vi blev där.

Tills vi många, många timmar senare kom fram till den Tyska Östersjökusten och vårt spahotell.

Vi kom fram så sent att spat hade hunnit stänga. Wtf! Jaja. Vi satte oss istället i baren och kollade på alla pensionärer som också valt samma semestermål som vi. Seriös reflektion: Vi måste försöka ta oss bort från pensionärsställena alltså.
Ps. notera tanten. det är dit jag är på väg.

Eftersom detta är europasemesterns sista kväll ute i Europa så ville vi avsluta med stil. Så middagen började med champagne. Så klart! Vilka tar ni oss för?!

Sen åt vi en ljuvlig, smakintensiv, middag bestående av allt från pilgrimsmusslor med gräslökssorbet till blodkorvsravioli. Hur gott som helst!

Efter middagen gick vi upp till vårt rum som aledgedly har havsutsikt. Men den såg vi inte så mycket av ... vi får se vad vi hittar utanför fönstret imorgon. Då åker vi också vidare till Sverige. Jay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar