söndag 1 augusti 2010

Turkiet dag 4

När man semestrar på så här flotta och avslappnande ställen kokas dagens stora frågor ner till en: ska vi vara vid poolen eller havet? Idag bestämde oss för havet och hotellets privata strand.

Där kan man antingen ligga hela familjer i stora öppna tält som dom bakom mig, eller under parasoll som vi. Jag drack min favoritdricka: äpple- och apelsinjuice.

Vid lunchtid gick vi till en av hotellets fyra restauranger: Palm and Pavilion för lite nyfriterad bläckfisk, som här serverades med någon slags blandning mellan remouladsås och tzatsiki. Mycket gott.

Efter lunch sa vi ”What the heck, vi går till poolen nu”.

Himla fint poolområde här på Kempinski The Dome. Det ser helt dött ut, men det är det inte. Området är stort (2123 kvm) men smart planerat så alla platser runt poolen känns mer eller mindre privata.

Vid poolen drack vi flera glas av resans stora favorit: mild citronjuice med massor av mynta och krossad is.

Plötsligt dök det upp en sköldpadda vid våra solstolar! Jag blev bortom mig av förtjusning.

Vi hade läst att det skulle finnas gott om sköldpaddor längsmed kusten vid Belek. Men inte hade vi trott att vi skulle få se en. Vid poolen!
Men det är tydligen inte alls ovanligt. Så är ni här: håll utkik! Särskilt om det finns klöver i närheten. Det är som godis för de små gynnarna.

Jag älskar room service. För mig är det nog det mest lyxiga man kan göra på sin semester. Så. Dagens middag intog vi på rummet, i badrockarna.

Efter middagen gick vi ut en sväng och spanade in hotellets pampiga entré …

… och poolområdet by night. Himla fint. Ja, så här ser hotellet ut på natten. Uppe vid den stora baren (där det lyser blått) står ett liveband och spelar jazz. Det är omöjligt att inte svepas med i den kontinentala känslan.

God natt från sista natten på Kempinski Hotel The Dome. Imorgon åker vi vidare till det tredje lyxhotellet på resan!

2 kommentarer:

  1. Hörru tjejen! Vi fyndade likadana bikinis i juli ser jag.

    SvaraRadera
  2. Mycket bra! Jag älskar den!

    SvaraRadera