lördag 1 januari 2011

Nyårsdagen i Köpenhamn: promenad och middag på rummet.

Aaah, tillbaka till brottsplatsen. Nyårsdagens frukost serverades i The Palm Court där vi bara några timmar tidigare snott oss några danser.

Bor man så flott som vi gör den här resan är det nästan skamligt att lämna rummet. Så vi undvek det så mycket vi bara kunde idag.
Så en stor del av nyårsdagens dag såg ut ungefär så här.

Någonstans efter lunch blev det ett himla liv ute på Kongens Nytorv. Då var det dags att gå ut i solen.

Vi tog en promenad via Nyhavn ...
... till Amalienborg.

På väg hem igen köpte vi en hasselnötslatte och jag såg världens gulligaste hund. Så nu vill jag att vi ska köpa hund igen. Jättegärna vill jag det.

Kvarteren här i kring Kongens Nytorv är så fina att man vill stoppa ner dom i fickan och ta med sig hem för att plocka fram en regnig dag. Så här gulliga hus finns inte i Stockholm. Arkitekturen är stökig och brokig och blandad och jag älskar det.

Resten av dagen spenderade vi i rummet. Det här med att inte behöva gå någonstans för något alltså. För mig är detta det absolut lyxigaste jag kan tänka mig. Middag på rummet.

Nyårsdagen avslutade vi med att titta på Fanny och Alexander på datorn.
En himla fin start på det här nya året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar