söndag 2 januari 2011

Bob Dylan på Statens Museum for Kunst och drinkar på hotellet

Den här söndagen, den första söndagen på det nya året, gick vi på museum. Jag älskar att gå på museum. Inte minst när jag är ute och reser. Det gör resan lite bättre tycker jag.

På Statens Museum for Kunst visar de nu en utställning av Bob Dylan som har fått fin kritik vill jag minnas.

Här en av Dylans målningar. Den heter Bahia och är en av de 40 som han gjort i en serie som heter The Brazil Series.

Överhuvudtaget var det här ett väldigt fint museum.

I museets servering drack vi must ur flaskor med snygga etiketter.


Och åt smörgåsar med salt skinka och Jerusalem kronärtskockor vad nu det är? (Eller okej jag googlade mig till att det är jordärtskocka. Så nu vet vi det.)

Hej hej från oss på SMK!

Efter stimulans och mat promenerade vi genom Köpenhamns gator i ett strålande väder och tittade på fina skyltningar som man gärna skulle flytta in i ...

... och ögonshoppade söta salt- och pepparkar.

När vi kom till hotellet var det fortfarande två timmar kvar till dess att vårt tåg skulle gå så vi satte oss i baren och lät oss underhållas av barpianisten.

Jag drack en Shirley Temple. Den är alkoholfri precis som mitt januari ska bli. Det är ett av alla de löften och mål som jag har tänkt ut under vårt nyår i Köpenhamn.
Ja, det var det hele.
Hej då Köpenhamn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar