torsdag 17 november 2011

I bil till Köpenhamn, Illums Bolighus och Wagamama

Direkt efter frukosten i morse hoppade vi in i bilen för att åka drygt sex timmar söderut. Nästan hela vägen lyssnade vi på julmusik. Det gäller ju att sätta stämningen rätt på en gång menar jag.

Det tog några timmar men så plötsligt var vi i Skåne och Ulf fick freakishly små händer.

Vi åkte över en bro och genom en tunnel och vips var vi framme i Köpenhamn.

Vi hann bara ooha och aaha oss genom rummet på Radisson Blu Royal Hotel lite snabbt för shoppingnerven ryckte och slet. Men utsikten alltså. Jag DÖR! Så sjukt fin. Jag dör igen. Ni ska få se.

Sen var det dags för shopping. Jag och Ulf tog hissen ner och det var en såndär bra hiss med speglar som man blir lite snygg i. Älskar såna speglar.

Ströget var det julskyltat i alla butiker.

Målet för eftermiddagen var Illums Bolighus som är ett sagolikt shoppingparadis för designintresserade.

Vi kikade på urtjusigt julpynt.

Och jag var snubblande nära att köpa en sån här gubbe.

Vi kikade även på allt det andra som finns där.

Som dom här snitsiga ugglorna.

När det blev dags för middag åt vi den på Wagamama. Vi äter alltid på Wagamama när vi är i Köpenhamn. Det är bara att inse: jag och Ulf är vanedjur.

Det var som alltid gott och mycket trevligt.
Ja, och nu ser kvällen ut ungefär så här. Vi har det mycket bra i vårt hotellrum.

Med en sån här utsikt kan man inte ha det annat än bra. Ser ni Tivoli! Jag älskar glittrande lampor. Så mycket att det liksom känns i hela bröstet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar